به گزارش
پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زماني ابزارهاي توليد و عرضه محتواي جمعي، تنها روزنامهها و راديو و تلويزيون بودند؛ حال اما تغييراتي چون رشد اينترنت و ضريب نفوذ آن و گسترش و هر چه کاربردي و البته همهگيرتر شدن تلفنهاي هوشمند، ابزارهاي عرضه و دريافت پيامهاي ارتباطي را هم بيشتر، متنوعتر و البته خلاقانهتر کردهاند
.
اين همه نشان ميدهد که حوزه معرفي برند کاملا تغيير کرده و اين موضوعي مهم و کليدي براي مديران سازمانها، برندها و بنگاههاي اقتصادي است
.
زماني يک کمپين تبليغاتي، به آگهيهاي روزنامهها و بيلبورهاي خياباني ختم ميشد اما اکنون با توجه به ابزارهاي جديدي چون تلگرام و اينستاگرام و محتواهايي در قالب اينفوگرافي، موشنگرافيک و فيلمهاي کوتاه تبليغاتي قابل ارايه در گوشيهاي همراه، شيوه ارايه پيام تبليغاتي داستان ديگري دارد
.
روابط عمومي تجاري، راهکارجديد معرفي برند:
تغييرات رسانهها، تاثيرات خود را بر روابط عمومي گذاشته و امروز روابط عمومي تجاري به عنوان الگويي براي استفاده از ظرفيتهاي جديد مطرح است. الگوي تازه در معرفي برند عبارت از الگويي است که هم از ظرفيت توليد خبر بهره ميبرد و هم از آن در راه کارهاي محتوايي تازه خصوصا محتواي مناسب شبکههاي اجتماعي استفاده ميکند
روابط عمومي تجاري ابزاري در خدمت مديران پيشرو روابط عمومي است که برند خود را جهاني کنند
.
راه هاي موثرکنوني معرفي برند:
کارشناسان ارتباطات معتقدند، تبليغات گسترده و بيش از قاعده در نهايت به افول توجه مخاطب و حتي افت فروش منجر ميشود
.
راهکار پيش رو بهره بردن از الگوي برندهاي بزرگ است؛ راهکاري که هم به اقناع مصرفکننده منجر ميشود و هم مستقيما بر فروش محصول اثر دارد
.
برندهاي بزرگ و موفق از حضور در شبکههاي مجازي به صورت مداوم بهره ميگيرند. انتشار خبرنامههاي مجازي، طراحي اپليکيشنهاي کاربردي و توليد اينفوگرافيکهايي براي راهنمايي مصرفکنندگان، از جمله روشهايي ساده اما مقرون به صرفه هستند که ميتوانند يک برند را به پرچمدار بازار تبديل کند؛ وقتي صحبت از هزينه ميشود کافي است هزينه چنين کمپينهايي را با شيوههاي سنتيتر مثل تبليغات محيطي مقايسه کرد
.
استفاده از خبر براي معرفي برند:
توليد خبر و اطلاعرساني در قالب خبر، روي ديگر سکه معرفي برند در زمانه تازه است؛ شما روزانه در معرض تبليغات مستقيم برندهاي بزرگ قرار نداريد اما پيوسته مطالب و اخباري در مورد اين برندها ميخوانيد. واقعيت اين است که انتشار خبر موجب خرسندي و افزايش وفاداري مشتريان نسبت به برندها ميشود و آنها را به خريد دوباره تشويق ميکند. خبرسازي 9 کمک اساسي به برندها ميکند
.
کمک اول خبرسازي، کاهش هزينه تبليغات است. روشهاي سنتي هزينههاي بسيار بيشتري از توليد خبر دارند؛ وقتي صحبت از هزينه ميشود بدون شک به هزينه در قالب هزينه - فايده نگاه ميکنيم
.
خبرسازي کمک ميکند که برند بتواند شريکان تجاري قدرتمندي براي خود پيدا کند. برند پر خبر، برند قدرتمندي است و برند قدرتمند ميتواند شريک قدرتمند داشته باشد
.
کمک سوم توليد خبر براي برندها، افزايش قدرت شبکه توزيع و فروش است. مردم کالايي را بيشتر ميخرند که در موردش در رسانهها مطلبي مثبت خوانده باشند
.
افتتاح يک فروشگاه، عرضه محصول جديد و هر رويداد تجاري ديگر، زماني اثر نهايي خود را ميگذارد که گروه هدف بتوانند در جريان اين رويداد قرار بگيرند؛ موثرترين و بهترين راه آگاهيبخشي از هر رويدادي هم بيشک توليد و انتشار خبر است
.
توليد خبر به شناخته شدن بيشتر برند کمک ميکند و اين شناخت است که به شما قدرت ميدهد که به عنوان يک برند بتوانيد بر بازار تاثير بگذاريد؛ گرفتن نبض بازار، بدون شک سهم برند را از بازار بيشتر ميکند
.
در سيستم جديد معرفي برند، توليد خبر به افزايش وفاداري مشتريان و جلب اعتماد آنها ياري ميرساند
.
توليد خبر از برند، حضور برند را در رسانه پر رنگ و موثر ميکند و حضور پر رنگ رسانهاي، برگ برنده بسيار بزرگي است
.
ايجاد گروه روابط عمومي
با توجه به مطالب ذکر شده بنابراين در شرکت ها و سازمان هاي پيشرو پيشنهاد مي شود:
اگر ارتباطات تجاري يک برند يکپارچه باشد مي توان اميدوار بود در کوتاهترين زمان ممکن به دستآوردهاي شگفتانگيزي برسد.
تهيه کننده : علي اصغر ترابي کارشناس ارشد فناوري اطلاعات و ارتباطات